مطالب این بخش از سایر خبرگزاری‌ها جمع‌آوری شده است و صرفا جهت افزایش آگاهی شما قرار گرفته است و لزوما به معنای تایید آن توسط چنج‌کن نیست.

بهترین شبکه برای انتقال تتر (Tether) چیست؟

بهترین شبکه برای انتقال تتر (Tether) چیست؟

تتر (Tether) که با نماد USDT هم شناخته می‌شود، یک ارز دیجیتال است که پشتوانه آن دلار آمریکا بوده و از این رو، قیمت آن همواره معادل یک دلار آمریکا حفظ می‌شود. در واقع، تتر نوعی استیبل کوین (Stablecoin) محسوب می‌شود. ارزش استیبل‌کوین‌ها به ارزش دارایی‌های پشتوانه‌شان گره خورده است و متناسب با نوسانات آن‌ها، دستخوش تغییر می‌شود. علاوه بر تتر، استیبل کوین‌های متعدد دیگری با پشتوانه دلار در بازار وجود دارند، اما در حال حاضر، USDT از بزرگ‌ترین سهم بازار برخوردار است.

با توجه به محبوبیت و کاربرد گسترده تتر (Tether) در اکوسیستم ارزهای دیجیتال، انتخاب بهترین شبکه برای انتقال تتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شبکه مناسب باید از امنیت بالا، سرعت مطلوب و کارمزد پایین برخوردار باشد تا تجربه کاربری بهینه‌ای را برای دارندگان USDT فراهم آورد. در ادامه این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها و مزایای شبکه‌های مختلف برای انتقال تتر خواهیم پرداخت تا شما بتوانید آگاهانه‌ترین تصمیم را برای انتخاب بهترین شبکه انتقال تتر اتخاذ نمایید. پس با ما همراه باشید.

کاربرد تتر چیست؟

تتر دو کاربرد اصلی دارد:

  • درامان‌ماندن از نوسان‌های شدید بازار ارزهای دیجیتال
  • انتقال آسان پول به صرافی‌ها و کیف پول‌ها به‌صورت دلاری

فرض کنید یک بیت کوین را با قیمت ۸,۰۰۰ دلار خریده‌اید. کمی بعد قیمت به ۱۰,۰۰۰ دلار می‌رسد. در این صورت، خیلی سریع و آسان بیت کوین‌های خود را به تتر تبدیل و ۱۰,۰۰۰ واحد USDT ذخیره می‌کنید. سپس، قیمت بیت کوین سقوط می‌کند و به ۶,۰۰۰ دلار می‌رسد؛ اما ارزش سرمایه شما همچنان ۱۰,۰۰۰ دلار است و با آن می‌توانید در قیمت‌های پایین بیت کوین بیشتری بخرید.

علاوه‌بر‌این‌، این ارز دیجیتال را به‌راحتی می‌توانید در کیف پول‌های دیجیتالی روی موبایل یا کامپیوتر خود یا کیف پول‌های موجود در صرافی‌ها ذخیره کنید. ارسال و دریافت USDT به‌ سادگی و با سرعت ارسال ایمیل است. همین ویژگی‌ها باعث شده است تا این ارز دیجیتال برای معامله‌گران بسیار محبوب باشد.

بهترین شبکه‌های انتقال تتر

بهترین شبکه برای انتقال تتر (Tether) چیست؟

در ابتدا، تتر (USDT) با استفاده از پروتکل اومنی لِیِر (Omni Layer) بر روی بلاک چین بیت کوین منتشر شد. اما در ادامه، شرکت تتر لیمیتد تصمیم گرفت این استیبل کوین را در شبکه‌های مختلف دیگری نیز ضرب کند. هدف از این کار، فراهم‌آوردن امکان استفاده آسان کاربران از تتر در اکوسیستم‌های متنوع بود تا بتوانند به سهولت از مزایای این استیبل کوین محبوب بهره‌مند شوند.

تتر بر روی بلاک‌ چین‌های مختلفی از جمله: ایاس (EOS) اولنچ (Avalanche)، الگورند (Algorand)، سولانا (Solana)، اتریوم (Ethereum)، پالی‌گان (Polygon)، نیر (Near) و ترون (Tron) قابل انتقال است.

در جدول زیر انواع شبکه‌های انتقال تتر، سرعت انتقال و کارمزد آنها را بررسی می‌کنیم:

شبکهسرعت انتقالکارمزد انتقال (متغیر است)
اتریوم – ERC20حدود ۱ تا ۱۰ دقیقه۰.۶۴۶
BEP۲۰حدود ۱ تا ۵ دقیقه۰.۰۱۸
پالی‌گان – Polygonحدود ۵ تا ۲۰ ثانیه۰.۰۰۱
ترون – TRC20حدود ۱ تا ۱۰ دقیقه۱.۶۲۸
داده‌های مربوط به کارمزد انتقال، مربوط به زمان نگارش مقاله بوده و متغیر است.

انتخاب بهترین شبکه برای انتقال تتر

به‌طور کلی، شبکه‌های بلاک چینی بسیار زیادی برای انتقال تتر وجود دارند. برخی از آنها گران و کُند و برخی دیگر دارای سرعت انتقال نسبتاً خوب و کارمزد بسیار کم هستند؛ بنابراین، هنگام انتقال این استیبل کوین، باید به معیارهای زیر در انتخاب بهترین شبکه انتقال تتر توجه داشته باشید:

  • کارمزد تراکنش: کارمزد تراکنش یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب بهترین شبکه برای انتقال تتر است. شبکه‌هایی که کارمزد تراکنش پایینی دارند، معمولاً برای کاربران محبوبیت بیشتری دارند.
  • سرعت انتقال: سرعت انتقال تتر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب شبکه‌ای که با سرعت بالا تراکنش‌ها را تأیید کند، بسیار به‌صرفه است.
  • فعالیت و پایداری شبکه: استحکام و فعالیت بالای شبکه، نشان از پایداری و اعتبار آن دارد. شبکه‌هایی با حجم تراکنش بالا، معمولاً پایدارتر هستند.
  • پذیرش و اعتبار: شبکه‌ای که توسط اکثر کاربران و صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز پذیرفته و شناخته‌شده باشد، امکان انجام تراکنش‌ها و نقل‌و‌انتقال بهتری را فراهم می‌کند.
  • پشتیبانی از استانداردها: شبکه‌هایی که استانداردهای متعارف در انتقال توکن‌ها و استفاده از قراردادهای هوشمند را پشتیبانی می‌کنند، گزینه بهتری برای انتخاب به‌عنوان بهترین شبکه برای انتقال تتر هستند.
  • امنیت: سطح امنیت شبکه نیز بسیار حیاتی است. انتخاب شبکه‌هایی با سیستم امنیتی قوی ریسک از دست دادن دارایی را کاهش می‌دهند.

هر یک از این معیارها، نقش مهمی در تعیین بهترین شبکه برای انتقال تتر ایفا می‌کنند. اما در نهایت انتخاب نهایی بستگی به نیازها، الزامات و اولویت‌های هر کاربر دارد.

بهتر است بخوانید: روی کدام شبکه تتر بخریم؟ تتر TRC20 بهتر است یا ERC20؟

مقایسه بهترین شبکه‌های انتقال تتر

انتخاب بهترین شبکه برای انتقال تتر، بستگی به اولویت‌ها و نیازهای هر کاربر دارد. برخی از معیارهای اصلی شامل: کارمزد، سرعت انتقال، امنیت و تمرکززدایی هستند. در ادامه نقاط قوت و نقاط ضعف شبکه‌های مختلف را با هم بررسی می‌کنیم:

شبکهنقاط قوتضعف
اتریوم (Ethereum)امکان اجرای قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز
– پشتیبانی از توکن‌های USDT با استفاده از قابلیت‌های هوشمند
کارمزد بالا و مشکلات مقیاس‌پذیری
ترون (Tron)سرعت بالا و هزینه کمتر در انجام تراکنش‌ها
– رقابت با اتریوم در زمینه‌های کاربردی
متمرکزبودن نودهای شبکه
– امنیت کمتر در مقایسه با اتریوم
زنجیره هوشمند بایننس (BSC)سرعت بالا و کارمزد کم
– ارتباط نزدیک با اکوسیستم بایننس
متمرکزبودن نودهای شبکه نسبت به سایر بلاک چین‌ها
پالی‌گان (Polygon)برخورداری از امکانات بلاک چین اصلی و ارزان بودن تراکنش‌ها
– پشتیبانی از تتر و ارتباط با پروژه‌های متعدد
وابستگی به اتریوم
پولکادات و کوساما کوساماقابلیت همکاری با سایر بلاک چین‌ها
– سرعت تراکنش بالا
میزان پذیرش نسبتاً کمتر

بهترین راه برای انتقال تتر

انتقال تتر کار پیچیده و دشواری نیست. در این بخش از مقاله با پشت سر گذاشتن سه گام ساده، نحوه خرید و انتقال تتر از صرافی به کیف پول و برعکس را توضیح می‌دهیم.

بهترین شبکه برای انتقال تتر

گام اول: خرید تتر از صرافی داخلی (ایرانی)

برای خرید تتر، ابتدا باید یک صرافی ارز دیجیتال داخلی معتبر انتخاب کنید. سپس، ثبت‌نام و مراحل احراز هویت را در صرافی انجام دهید. پس از آن، می‌توانید با استفاده از ریال یا سایر ارزهای دیجیتال، تتر را خریداری کنید. در انتخاب صرافی ایرانی حتماً به تاریخچه فعالیت، حجم معاملات، امنیت، شفافیت و نظرات کاربران توجه داشته باشید؛ برای این منظور می‌توانید به صفحه خرید تتر در وب‌سایت ارزدیجیتال مراجعه و از راهنمایی‌های این صفحه، استفاده کنید.

گام دوم: انتقال تتر از صرافی به کیف پول

بعد از خرید تتر بهتر است آن را به یک کیف پول تتر انتقال دهید. برای انتقال تتر از صرافی داخلی به کیف پول، ابتدا باید آدرس کیف پول تتر خود را در صرافی وارد کنید. سپس، مقدار تتر مورد نظر خود برای انتقال را انتخاب و روی دکمه «انتقال» کلیک کنید.

گام سوم: انتقال تتر از کیف پول شخصی به صرافی یا کیف پول دیگر

برای انتقال تتر از کیف پول شخصی به یک صرافی داخلی، خارجی یا کیف پول دیگر، ابتدا باید آدرس کیف پول مقصد را پیدا کرده و آن را در کیف پول خود وارد کنید. سپس، مقدار تتر مورد نظر خود برای انتقال را، انتخاب و روی دکمه «انتقال» کلیک کنید.

نکاتی که قبل از انتقال تتر باید به آن توجه داشته باشید:

  • قبل از انتقال تتر، حتماً از صحت و درستی آدرس کیف پول مقصد اطمینان حاصل کنید.
  • در زمان جای‌گذاری آدرس کیف پول یا صرافی، حتما به ابتدا و انتهای آدرس توجه داشته باشید و از درستی آن اطمینان حاصل کنید.
  • برای انتقال تتر از صرافی داخلی به کیف پول، میزان کارمزدی که پرداخت می‌کنید را مد نظر داشته باشید.
  • در زمان انتقال حتماً به شبکه‌ای که از آن برای انتقال تتر استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید.

با توجه به نکات ذکر شده، می‌توانید به‌راحتی تتر خود را از صرافی‌های داخلی و سایر صرافی‌ها به کیف پول شخصی یا از کیف پول شخصی به صرافی یا کیف پول دیگر، منتقل کنید.

سوالات متداول

تتر چیست؟

تتر (Tether) با نماد USDT، یک ارز دیجیتال است که پشتوانه آن دلار آمریکا بوده و از این رو، قیمت آن همواره معادل یک دلار آمریکا حفظ می‌شود.

بهترین شبکه برای انتقال تتر چیست؟

شبکه‌هایی مانند ترون (TRC-20)، اتریوم (ERC-20)، بایننس اسمارت چین و پالی‌گان، به دلیل کارمزد پایین، سرعت بالا و امنیت مناسب، از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار هستند.

تفاوت انتقال تتر روی شبکه ERC-20 و TRC-20 در چیست؟

اگر به دنبال شبکه‌ای بزرگ‌تر و شناخته‌شده‌تر هستید، ERC20 گزینه بهتری است. اگر به دنبال هزینه‌های تراکنش پایین‌تر و سرعت تراکنش بالاتر هستید، TRC20 گزینه بهتری است.

کدام شبکه‌ها کمترین کارمزد را برای انتقال تتر دارند؟

با توجه به زمان انجام تراکنش‌ها، مبلغ هزینه آن متغیر است. برای اطلاع از داده‌های لحظه‌ای هزینه تراکنش‌ها روی بلاک چین‌های مختلف، از طریق این لینک اقدام کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله، ما به بررسی جامع بهترین شبکه‌ها برای انتقال تتر (USDT) پرداختیم. ابتدا، مفهوم تتر و اهمیت آن برای کاربران ایرانی را شرح دادیم. سپس، با در نظر گرفتن معیارهای کلیدی مانند کارمزد و سرعت انتقال، به ارزیابی شبکه‌های برتر برای انتقال این استیبل کوین محبوب پرداختیم و نقاط قوت و ضعف هر یک را توضیح دادیم. با این حال، لازم به ذکر است که محتوای ارائه شده در این مقاله، صرفاً با هدف اطلاع‌رسانی تهیه شده است و نباید به عنوان توصیه‌ای برای سرمایه‌گذاری تلقی گردد. توصیه می‌شود که پیش از انجام هرگونه معامله، علاوه بر مطالعه این مقاله، تحقیقات جامع‌تری انجام داده و از منابع معتبر دیگر نیز بهره ببرید.