بیش از ۹۰ درصد پروژههای ارزهای دیجیتال در بازاریابی شکست میخورند

الکس بوندار (Alex Bondar)، مدیر فروش Bitcoin.com، در مقالهای تحلیلی اعلام کرد که اکثر بنیانگذاران کریپتو نه مشکل بازاریابی بلکه توهم بازاریابی دارند و به همین دلیل بیش از ۹۰ درصد پروژههای ارزهای دیجیتال در بازاریابی شکست میخورند. او پس از همکاری با بیش از ۱۰۰ برند وب ۳، الگوهای مشترک شکست در استراتژیهای عرضه به بازار را شناسایی کرده است.
بوندار توضیح داد که تیمهای زیادی قبل از یافتن تطبیق محصول-بازار، بودجههای کلان صرف تبلیغات رسانهای میکنند. این پروژهها بیش از حد روی توسعه محصول تمرکز کرده اما استراتژی توزیع ضعیفی دارند و فاقد طرح جذب کاربر و افزایش آگاهی هستند.
مدیر Bitcoin.com سه اشتباه اصلی را برشمرد: راهاندازی قبل از تطبیق محصول-بازار، توسعه بیش از حد در برابر توزیع کم، و نبود قیف فروش مناسب. او تأکید کرد که بسیاری از پروژهها قبل از آزمایش محصول شروع به ساخت میکنند و قبل از گوش دادن به بازار شروع به تبلیغات میکنند.
بوندار توجه به روایتسازی قابل درک برای کاربران، استفاده از دوره پیش از عرضه برای یادگیری و جمعآوری بازخورد، و تبدیل رسانه به ابزار نمایش به جای فریاد زدن را پیشنهاد کرد.